سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پله: فوتبال ربطی به سیاست ندارد


مروارید سیاه فوتبال برزیل از هموطنانش خواست تا فوتبال را با سیاست عجین نکنند. او انتقال نیمار به بارسلونا را تأسف‌بار دانست.


جام جهانی 2014 برزیل در حالی برگزار می‌شود که برزیل در شرایط اقتصادی بدی قرار دارد و مردم این کشور در خلال جام کنفدراسیون‌ها بارها به خیابان‌ها ریختند تا اعتراض خود را به هزینه‌های سرسام‌آور رقابت‌های جام جهانی نشان دهند.

اعتراضات مردمی در برزیل در جریان جام کنفدراسیون‌ها این نگرانی را برای فیفا به وجود آورده است که چه بسا این معضل به هنگام برگزاری جام جهانی هم دوباره تکرار شود.

پله، مروارید سیاه فوتبال برزیل از هموطنانش خواست تا فوتبال را با سیاست عجین نکنند. او در گفت و گو شبکه ESPN، گفت: امیدوارم که مردم این درک را داشته باشند که سیاست ربطی به فوتبال ندارد. باید اجازه دهیم که جام جهانی روال طبیعی خود را دنبال کند. بعد از آن مردم می‌توانند درباره اختلاس و یا دزدی سیاستمداران صحبت کنند. نباید این موضوع در خلال جام جهانی مطرح شود. بدون شک برگزاری رقابت بزرگی همچون جام جهانی به سود برزیل است و باعث می‌شود که اقتصادی این تیم بهبود یابد، چرا که فوتبال باعث می‌شود تا ارز خارجی وارد کشور ما شود و این به نفع ماست.

او افزود: فوتبال ربطی به اقتصاد سیاستمداران ندارد، بلکه باعث می‌شود شأن و منزلت یک کشور بالا رود. در خلال جام جهانی توریست‌های زیادی به برزیل می‌آیند و این باعث می‌شود تا درآمد وارد کشور ما شود.

پله که سه بار با برزیل قهرمانی در جام‌های جهانی را تجربه کرد، از اعتراضات مردمی در جام کنفدراسیون‌ها ابراز نگرانی کرد. او گفت امیدوار است که در جام جهانی دیگر چنین حوادثی تکرار نشود. "ریختن مردم به خیابان‌ها نمی‌تواند رویداد خوبی باشد. خوشبختانه برزیل موفق شد در جام کنفدراسیون‌ها جام قهرمانی را به دست آورد و همین مساله باعث شد تا اوضاع کمی آرام شود. "

اگر چه پله امیدوار است که دیگر ناآرامی‌ها در برزیل ادامه نیابد، اما شنبه هفته‌ گذشته هم بسیاری از مردم در اعتراض به هزینه‌های سرسام آور جام جهانی به خیابان‌ها ریختند و پلیس بیشتر از 100 نفر را بازداشت.

نیمار، ستاره جوان سانتوس پس از کش و قوس‌های زیاد سرانجام در فصل جابجایی تابستانی به بارسلونا پیوست. هر چند آبی اناری‌ها رقم انتقال این بازیکن جوان را 57 میلیون یورو اعلام کردند، اما بعدها رسانه‌های اسپانیایی فاش کردند که رقم انتقال نیمار به اشتباه اعلام شده است و این بازیکن با تکنیک برزیلی با 95 میلیون یورو راهی آبی اناری‌ها شد و این افشاگری باعث شد تا ساندرو روسل، رییس باشگاه بارسلونا اعلام استعفا کند.

پله انتقال نیمار به بارسلونا را تأسف‌بار دانست. او گفت: این واقعا تاسف بار است. در گذشته یک بازیکن عاشق باشگاه محبوب خود بود و دوست نداشت آن را ترک کند، اما در فوتبال امروزی چنین چیزی وجود ندارد تا جایی که یک بازیکن هر دو سال یک بار باشگاه خود را عوض می‌کند. یکی از مسائلی که باعث می‌شود تا به یک بازیکن ضربه بزند مدیر برنامه‌های اوست. امروزه در فوتبال مدرن مدیر برنامه‌های یک بازیکن تنها به منافع شخصی خود فکر می‌کند و اصلا به فکر بازیکن و یا باشگاه نیست، بلکه آنها تنها می‌خواهند جیب خود را پر کنند.

مدیر برنامه‌های نیمار، پدرش بوده است. او چند روز پیش در اظهار نظری جالب و جنجالی گفت که برای موافقتش با پیوستن پسرش به بارسلونا پول هنگفتی را دریافت کرده است.

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 ایبرا (2)   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ